Naujienos

Apdailininkų (statybininkų) stažuotė Turkijoje

2019 12 27

Įpusėjus rudeniui išvykau į Erasmus+ programos projekto „Tarptautinė patirtis- profesinio mokymo kokybės užtikrinimas” 4 savaičių trukmės stažuotę Turkijoje, Izmiro mieste. Laikas praėjo greitai ir vėl aš Lietuvoje, todėl papasakosiu, kaip mūsų grupei sekėsi atlikti praktiką, kaip praleidome laisvalaikį, kokie buvo įspūdžiai.
Man tai buvo antra stažuotė. Labai norėjau pamatyti Turkiją iš arčiau ir susipažinti su jos kultūra, šiek tiek su pačia kalba, pažiūrėti, kaip turkai dirba statybos srityje. Pasinaudojau man suteikta galimybe ir esu labai patenkinta stažuote. Mūsų grupę sudarė Kėdainių profesinio rengimo centro 8 apdailininko (statybininko) specialybės antro ir trečio kurso mokiniai bei projektų vadovė Vilija Bakutytė. Iš Turkijos Izmiro oro uosto atvykome į viešbutį, kur mus pasitiko draugiškas, linksmas, supratingas, darbštus kolektyvas. Praktikos vieta buvo 15 metų veikiančioje statybos įmonėje, kuri per metus pastato ir įrengia 3 daugiaaukščius namus (nuo 5 iki 8 aukštų). Mums buvo skirti du objektai, todėl mūsų aštuntuką padalino į dvi grupes po 4 mokinius. Viename iš statybos objektų vyko mūrijimo darbai, kitame-  dažymo, glaistymo, parketo klojimo darbai. Darbo metu pritaikėme žinias, įgytas mūsų centre, taip pat įgijome naujų žinių.
Be darbo mes įdomiai ir turiningai leidome laisvalaikį. Būtinai noriu paminėti, kad kelionėje iš oro uosto į viešbutį mus labiausiai nustebino aukštos, gražios palmės. Pirmas mūsų laisvalaikis buvo apsipirkimas dideliame Izmiro turguje, iš kurio buvo sunku rasti kelią namo- jis nesibaigiantis. Eidami link turgaus pamatėme nuostabaus grožio  Izmiro simbolį, 215 m. aukščio laikrodžio bokštą Saat Kulesi, pastatytą 1901 m. Vieną iš didžiausių įspūdžių  mums paliko apsilankymas senovės mieste Efesus. Miestas yra Egėjo jūros pakrantėje, šio miesto griuvėsių didybe pasigrožėti atvažiuoja tūkstančiai turistų. Visų akis patraukė iki šiol išlikęs Efeso teatras, laikytas pačiu didžiausiu Antikos pasaulio teatru. Didelį įspūdį paliko 13 km žygis, kurio metu grožėjomės įspūdingais Turkijos gamtos vaizdais. Nustebino keistos išvaizdos braškės, kurios visiškai nepanašios į mūsų lietuviškas braškes. Ne tik mūsų vaikinai, bet ir dvi merginos turėjo galimybę pasigrožėti įvairaus modelio mašinomis, pamatyti jas iš arčiau, nes buvo apsilankę automobilių muziejuje.
Stažuotės metu įgijome ne tik mums naudingų profesinių žinių, bet praplėtėmė akiratį, įdomiai praleidome laisvalaikį. Mano asmeninis patarimas būtų – dalyvaukite stažuotėse, jums tai bus naudinga gyvenimo patirtis.