Naujienos

Erasmus+ projekto „Kūrybiškumo ugdymas ir asmenybės ūgtis“ dalyvių naujos patirtys ir atradimai

2019 12 23

Gruodžio 18 dienos popietę į Kėdainių profesinio rengimo centrą rinkosi Erasmus+ projekto „Kūrybiškumo ugdymas ir asmenybės ūgtis“ dalyviai iš Lietuvos sporto universiteto Kėdainių „Aušros“ progimnazijos, Kėdainių šviesiosios gimnazijos, Kėdainių r. Josvainių ir Krakių Mikalojaus Katkaus gimnazijų bei Labūnavos pagrindinės mokyklos, taip pat iš Kėdainių lopšelių-darželių „Pasaka“ ir „Žilvitis“. Jaukioje posėdžių salėje vyko projekto tarpinio vertinimo ir mobilumo vizitų Turkijoje, Vengrijoje, Ispanijoje pristatymas.

Renginį pradėjusi centro projektų vadovė Vilija Bakutytė supažindino su  projekto vykdymo eiga: suorganizuoti ir įvykdyti 4 mobilumų srautai, išvyko 17 projekto dalyvių, parengtas sklaidos planas, mobilumų vertinimo anketa, aptarė vizitų stipriąsias ir silpnąsias puses.

Darbo stebėjimo vizitą Turkijoje, Kayseri Egitim Kultur ve Genclik Dernegi organizacijoje, pristatė ir mintimis apie jo naudą pasidalijo Josvainių gimnazijos vokiečių kalbos mokytoja Asta Gasparavičiūtė, o apie įgytą patirtį Selcuklu ir  Keskesler vaikų darželiuose kalbėjo lopšelio-darželio „Pasaka“ ikimokyklinio ugdymo mokytojos Rasa Simonavičienė ir Sandra Kondrotienė. Pedagogės džiaugėsi, kad dalyvavo bendrose veiklose kartu su vaikais, nebuvo tik pasyvios stebėtojos, išmoko daug naujų žaidimų.

Dar vienas darbo stebėjimo vizitas vyko Vengrijoje, Oroshazi Reformatus Ket Tanitasi Nyelvu Altalanos Iskola organizacijoje. Jį pristatė Labūnavos pagrindinės mokyklos pradinio ugdymo mokytoja Diana Dovydavičiūtė ir Krakių Mikalojaus Katkaus gimnazijos etikos mokytoja Aušrelė Sereikienė. Vizito dalyvės buvo sužavėtos kūrybišku mokytojų darbu, atkreipė dėmesį į tai, kad daug dėmesio skiriama mokinių dėmesio koncentracijos pratimams, įsiminė loginį mąstymą lavinančios lego, šachmatų ir integruotos pamokos. Be to, mokyklose propaguojamas aktyvus gyvenimo būdas -  daug mokinių ir mokytojų į mokyklą atvyksta dviračiais.

Daugiausia iššūkių teko patirti anglų kalbos mokytojoms, kurios vyko į mokymo vizitą Ispanijoje, IES Valentin Turienzo organizacijoje. Apie tai pristatymą parengė Ingrida Jarašienė, Krakių Mikalojaus Katkaus gimnazijos anglų kalbos mokytoja, kuri ne tik pasidalijo nauja patirtimi, bet ir emocijomis. Mokytojoms  dėl kultūrinių skirtumų čia ir dabar reikėjo kūrybiškai reaguoti į vieną ar kitą netikėtą situaciją. Mokytoja Ingrida, apibendrindama mokytojų atsiliepimus apie vizito veiklas, sakė, kad  tai patirtis, kurią verta pakartoti, balzamas mokytojo savivertei.

Visi pristatymai buvo informatyvūs, įdomūs, iliustruoti nuotraukomis ir filmuota medžiaga. Vizitų dalyvės vieningai teigė, kad tai buvo vertinga patirtis, visų lūkesčiai buvo patenkinti, patobulintos bendrosios ir dalykinės kompetencijos, pasisemta idėjų naujiems darbams. Daugelis gautas žinias apie kūrybiškumo ugdymą ir įgytus praktinius įgūdžius jau pritaikė savo įstaigose įvairiose veiklose.

Kad visi mobilumo vizitai buvo naudingi ir prasmingi, rodo ir vertinimo apklausos anketos duomenys, kuriuos apibendrino ir pristatė Josvainių gimnazijos anglų kalbos mokytoja Sniežana Slavinskienė. Iš septyniolikos apklausoje dalyvavusių respondentų 10 balų skalėje (maksimalus teigiamas įvertinimas) mobilumo vizito naudą bei tinkamumą  šešiolika įvertino 10, vienas 9 balais.

Renginio pabaigoje buvo susitarta dėl kitų projekto veiklų. Projekto dalyviai, pasveikinę vieni kitus artėjančių gražiausių metų švenčių proga, skirstėsi pakilios nuotaikos, nusiteikę kūrybiškai bendrauti ir bendradarbiauti ir kitais metais.

 

Birutė Konstanblackaitė, mokytoja, projekto dalyvė