Naujienos

Gerosios patirties sklaida - neabejotina nauda projekto dalyviams ir partneriams

2020 02 27

Bet kokia patirtis turi nepamatuojamą galią. Tuo įsitikino Kėdainių profesinio rengimo centro mokytojų komanda, kuri vasario 17 - 21 dienomis dalyvavo dėstymo bei darbo stebėjimo vizite Kaiserio mieste Turkijoje. Darbas vyko dviejose šio miesto profesinėse mokyklose.
Daugelis mokytojų tokiame vizite dalyvavo ne pirmą kartą, todėl žinojo, kokie iššūkiai jų laukia. Darbas su užsienio šalių mokiniais yra įdomus, bet kartu ir sudėtingas, nes niekada nežinai, kokio lygio yra jų užsienio kalbos žinios. Dažnai reikalinga ir vietinių mokytojų pagalba verčiant pamokos metu gaunamą informaciją į turkų kalbą. Ruošiantis vizitui mokytojai tobulina kalbines bei profesines kompetencijas, stengiasi parinkti tokią medžiagą ir metodus, kad jie būtų informatyvūs, inovatyvūs, skatinantys mokinių motyvaciją mokytis. Visi kolegos į vizitą vyko nusiteikę  pasiekti maksimalių mokymo rezultatų, patobulinti savo kompetencijas bei įgyti tarpkultūrinio bendravimo ir bendradarbiavimo patirties.
Automechaniko specialybės profesijos mokytojas Kęstutis Gužys ir anglų kalbos mokytojas Žilvinas Kapočius dirbo Kaiserio technikos mokykloje. Mokiniai susidomėję  klausėsi, žiūrėjo filmus apie Lietuvą, Kėdainių regioną bei Kėdainių profesinio rengimo centrą, nepaprastai daug klausinėjo. Anglų kalbos mokytojas pristatė profesinius terminus, susijusius su automobilio detalėmis, mokiniai atliko įvairias profesinės anglų kalbos praktines užduotis. Didelį susidomėjimą sukėlė interaktyvios programėlės „Kahoot“ panaudojimas pamokose, kadangi Turkijos mokyklose mobiliųjų telefonų naudojimas yra ribojamas. Praktinėse automechanikų pamokose buvo pristatyta informacija apie generatorių, starterį bei akumuliatorių. Profesijos mokytojas Kęstutis Gužys pademonstravo, kaip veikia šie mechanizmai, kokie galimi jų gedimai bei diagnostika.
Apdailininkų (statybininkų) profesijos mokytoja Vida Radavičienė bei ekonomikos mokytoja Rima Pužauskaitė dirbo Kaiserio statybininkų mokykloje, kurioje taip pat pasidalino informacija apie Lietuvą, Kėdainių regioną,  mūsų centrą. Mokytojos vedė teorines ir praktines pamokas, į kurias integravo verslumo ugdymą. Statybininkų profesijos mokytoja Vida didžiausią dėmesį skyrė paviršių dekoravimui, kadangi Turkijoje yra tik du pagrindiniai apdailos būdai ‒ plytelės ir paprastas dažymas.  Teorinio mokymo metu buvo pristatyti galimi dekoravimo būdai, medžiagos ir taisyklės, demonstruojama filmuota medžiaga. Mokiniai atliko verslumo ugdymo užduotis, išskyrė apdailos būdų pasirinkimo privalumus ir trūkumus, siūlė apdailos būdą, pagrįsdami savo pasirinkimo kriterijus, skaičiavo ir lygino skirtingų apdailos būdų medžiagų ir darbų kainas. Praktinio mokymo metu skystais tapetais dekoravo paviršius. Geometrinėmis figūromis mokiniai dekoravo šalių vėliavas, dirbo su trafaretais ir trijų rūšių dekoravimo voleliais. Visos šios technologijos Turkijoje yra naujiena. Kiekvieną dieną pamokose dirbdavo ne tik mokiniai, bet ir jų mokytojai. Vizite dalyvavusios mokytojos mano, kad tikslas buvo pasiektas, nes pristatė apdailos naujoves, kurios galbūt praplės mokinių ir mokytojų apdailos pasirinkimo galimybes. Atlikdami verslumo užduotis mokiniai suprato, kad jų galimybės įsitvirtinti darbo rinkoje, būti konkurencingiems priklauso nuo jų gebėjimų įsisavinti naujas technologijas ir „parduoti“ savo gebėjimus ir kompetencijas potencialiam darbdaviui.
Kėdainių profesinio rengimo centro direktoriaus pavaduotoja ugdymui Olga Zaborskienė dalyvavo darbo stebėjimo vizite, kurio metu susipažino su kolegų iš Turkijos darbu, valstybinių bei privačių mokyklų darbo organizavimu, stebėjo pamokas, dalinosi patirtimi.
Laisvalaikiu aplankėme stulbinančio grožio geologinį stebuklą Kapadokiją. Tai regionas, kuris vadinamas svajonių šalimi. Jame susilieja nuostabi gamta ir turtinga istorija. Kapadokijoje gausu neįtikėtinos formos kalvų, urvų, sudėtingų tunelių sistemų, sudarančių ištisus požeminius miestus. Puikūs vizito įspūdžiai bei nuostabūs žmonės dar ilgai išliks mūsų atmintyje.
Vizito dalyviai tikisi, kad bendravimo tarpkultūrinėje aplinkoje įgūdžiai padės ateityje dalyvaujant kituose tarptautiniuose projektuose, o parengtą mokomąją medžiagą naudos ne tik mūsų centro, bet ir kitų institucijų bei valstybių mokytojai.
 
Vida Radavičienė, profesijos mokytoja
Žilvinas Kapočius, anglų kalbos mokytojas