Naujienos

Automobilių mechaniko specialybės mokinių stažuotė Turkijoje

2022 01 05

Aštuoni Kėdainių profesinio rengimo centro automobilių mechaniko specialybės mokiniai buvome išvykę į keturių savaičių stažuotę Turkijoje, Izmiro mieste. Praktinius įgūdžius tobulinome Eroz Otomotiv ir  Baykan Otomobil A.Ş.  automobilių pardavimo, priežiūros ir remonto įmonėse. Programos „Erasmus+“ projekto „Tarptautinė patirtis-profesinio mokymo kokybės užtikrinimas“  stažuotės metu mokėmės atlikti techninę Audi, BMW, Volkswagen ir Mercedes-Benz  automobilių priežiūrą.

Vykti į stažuotę paskatino noras įgyti daugiau profesinių žinių bei susipažinti su Turkija, jos kultūra. Abejonių dėl savo gebėjimų bendrauti su kitos tautybės žmonėmis visiškai neturėjau, tik labiausiai bijojau skristi lėktuvu. Tačiau pasirodė, kad tai nėra taip baisu - buvo išties smagu ir įdomu. Žinoma, pirmą stažuotės savaitę susikalbėti buvo pakankamai sudėtinga, tačiau labai greitai ėmėme vienas kitą suprasti naudodami kūno kalbą, internetinio vertėjo pagalbą. Labai džiaugiausi, kad nebuvau tik atliekamų darbų stebėtojas, bet ir pats atlikau automobilių priežiūros ir remonto darbus. Įdomu tai, kad Turkijoje automobilių remonto darbuotojai gauna reikiamų atlikti darbų sąrašą, kuriame nurodyta, kokius gedimus reikia pašalinti - automobilių diagnostiką atlieka visai kiti žmonės. Lietuvoje automechanikas pats atranda gedimą ir jį pašalina. Anglų kalbos žinias tobulinti nelabai buvo kur. Keletą kartų į automobilių pardavimo, priežiūros ir remonto įmonę buvo atvykę svečiai, su kuriais teko kalbėtis angliškai, taip pat anglų kalba bendravome su stažuotės koordinatoriumi. Keletą žodžių turkiškai išmokome iš savo bendradarbių, kurie mus priėmė labai draugiškai ir buvo įdomu su jais dirbti -  blogai nuotaikai laiko tikrai nebuvo.

Stažuotės metu mes  ne tik tobulinome praktinius įgūdžius, bet laisvalaikiu turėjome daug įdomių ekskursijų: aplankėme Fočos miestą, kuris yra prie Egėjo jūros, automobilių muziejų, kuriame apžiūrėjome ne tik senų automobilių kolekciją, bet ir įdomią 2550 modeliukų kolekciją. Lankėmės Izmiro jūreivystės muziejuje, kuriame apžiūrėjome laivus, ginkluotę, susipažinome su Izmiro  laivų karybos istorija.  Lankėmės ir senajame Izmiro turguje, kuriame buvo įdomu stebėti, kaip vyksta prekyba, patiems išbandyti prekės derėjimo meną. Ypatingą įspūdį Turkijoje paliko nuostabi gamta, kalnai bei maistas. Nors Turkijoje žmonės nevalgo kiaulienos, nebuvo sunku be jos apsieiti- buvo daug kito įvairaus maisto, kuris labai skanus ir įdomus. Žinoma, labiausiai pasiilgome mūsų tradicinio maisto, ypač cepelinų.

Būdamas Turkijoje supratau, jog mano pasirinkta automobilių mechaniko profesija yra tai, ko aš noriu gyvenime siekti ir kas man yra labai įdomu.