Naujienos

Profesinė ir kultūrinė patirtis Turkijoje

2021 12 23

Nors Kėdainių profesinio rengimo centre jau trečius metus mokausi suvirintojo specialybės, niekada nebuvo kilę minčių vykti į stažuotę. Mano grupės vadovė patarė pabandyti dalyvauti atrankoje ir vykti pagal mainų programą į kitą šalį. Pasitaręs su tėvais nusprendžiau pabandyti, nors ir turėjau abejonių dėl savo anglų kalbos įgūdžių- ar gebėsiu susikalbėti su tos šalies žmonėmis. Man pasisekė ir aš kartu su dviem savo grupės draugais Renatu Misiuku ir Gabrieliumi Rozenbergu išvykome į keturių savaičių trukmės stažuotę Turkijoje, Izmiro mieste. Įsikūrėme viešbutyje ,,Bereket Ormanlan”. Labai norėjau susipažinti su šios šalies tradicijomis ir žmonėmis, įgyti daugiau profesinės patirties. Praktinius įgūdžius atlikau ,,KORAL Makina” firmoje. Darbas tikrai patiko, mokiausi, kaip reikia suvirinti metalą su „Tigu”, kaip lankstyti, karpyti, pjauti metalą su lazerinėmis pjaustymo staklėmis. Kai pirmą dieną atvykome į darbą, darbuotojai mus pasitiko su džiaugsmu, nors buvo sunku bendrauti- kalbėjomės internetinio vertėjo pagalba, gestais, rasdavome kitokią išeitį, kaip suprasti vienas kitą.

Praktikos metu valgėme visai kitokius nei Lietuvoje maisto patiekalus. Galiu pasakyti, kad turkų maistas tikrai skanus. Stažuotės metu patobulinau ir anglų kalbos žinias, išmokau keletą turkiškų žodžių- pasisveikinti, atsisveikinti.

Įdomus buvo ir laisvalaikis. Keletą kartų buvau Izmiro centre, kur daug parduotuvių ir maisto restoranų. Su draugais buvome Izmiro didžiausiame turguje, iš kurio neįmanoma išeiti nieko nenusipirkus. Ekskursijų metu aplankiau jūrų muziejų, zoologijos sodą, senovinių mašinų muziejų, kuriame pamačiau daug naujų ir antikvarinių mašinų- man jos labai gražios. Vėliau buvo proga kilti su keltuvu aukštai į kalnus, nuo kurių atsiveria gražiausi miesto vaizdai.

Po praktikos Turkijoje man dar labiau patinka mano pasirinkta suvirintojo profesija, supratau, kad ši profesija tikrai yra naudinga ir gera. Buvo verta vykti į stažuotę, nes jos metu daug ko išmokau, sužinojau, pamačiau, įgijau naujos profesinės patirties.